Jesienny relaks w ciąży

Jesienny relaks w ciąży

Chwile relaksu w czasie ciąży są równie ważne co czas spędzany na ćwiczeniach i ruchu. Spacery z pewnością relaksują i są dobre dla zdrowia i kondycji, jednak w zimne i ciemne popołudnia można nie mieć na nie szczególnej ochoty. W taki czas marzy się raczej ciepły dom, z którego przez okno (szczelnie zamknięte) można obserwować drzewa targane jesiennym wiatrem i uporczywy deszcz. W takich chwilach w przyszłych mamach rodzi się poczucie bezpieczeństwa i błogość. Jednak by nie nudzić się w czterech ścianach, oraz by nie zaniedbywać ćwiczeń, można podzielić ten czas na dwie części – lekkie ćwiczenia oraz błogie (ale konstruktywne) lenistwo.

Ćwiczenia przed telewizorem

Jeśli chcemy zobaczyć nasz ulubiony serial w telewizji, możemy równie dobrze trochę w tym czasie poćwiczyć. Szkoda czasu na bezczynne leżenie i wpatrywanie się w ekran telewizora. Takie byczenie się z pewnością nie poprawi naszej kondycji. A jeśli połączymy je z kalorycznymi przekąskami, również nasza figura na tym ucierpi. Wszystkie ćwiczenia, które mamy zamiar wykonać, powinny być wcześniej skonsultowane z lekarzem. Mogą to być na przykład ćwiczenia z użyciem dużej piłki lub na macie. Mają one relaksować, pomóc w zwalczeniu bólu pleców i nóg, poprawiać kondycję i samopoczucie. Powinny być więc lekkie i dopasowane do możliwości przyszłej mamy.

Lenistwo pod kocykiem

Po ćwiczeniach czas na relaks pod kocykiem. O tym właśnie marzyłyśmy przez cały długi dzień? Nie można więc sobie dłużej tej przyjemności odmawiać. Ułóżmy się wygodnie w ulubionej pozycji. Włączmy spokojną muzykę lub ulubioną audycję radiową. A do ręki weźmy poradnik dla przyszłych mam, który chciałyśmy już dawno przeczytać. Dzięki temu tę niewinną chwilę lenistwa połączymy ze zdobywaniem ważnych dla nas informacji. Jeśli przyda się masaż stóp czy łydek (szczególnie jeśli doskwierają nam nieprzyjemne skurcze), poprośmy o jego wykonanie kogoś bliskiego.

reklama

KOBIETA

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl