Kobiety i antybiotyki

Kobiety i antybiotyki

Kobiety należą do grupy osób szczególnie narażonych na ujemne następstwa niewłaściwego lub nadmiernego stosowania antybiotyków. Łatwo u nich o infekcje pochwy w wyniku leczenia chorób zakaźnych antybiotykami. Także infekcje pęcherze moczowego pojawiające się po leczeniu antybiotykami zapaleń górnych dróg oddechowych nie należą do rzadkości. W niektórych przypadkach stan zapalny pochwy prowadzi do zmiany jej kwasowości, co z kolei ułatwia nieprzyjaznym bakteriom przenikanie do pęcherza moczowego. Tu zaczyna się błędne koło: krąg następujących po sobie infekcji grzybiczych pochwy i pęcherza moczowego. Należy wiedzieć, że antybiotyki przepisywane jako lekarstwo na zapalenie pęcherza moczowego pogłębiają infekcje pochwy!!!! Bardzo charakterystyczny dla kobiet cierpiących na częstsze infekcje pęcherza moczowego czy grzybice układu moczowego jest zbyt niska liczba bakterii normalnie zamieszkujących pochwę i jelita. Każda kobieta, która zażywa jakiś antybiotyk obowiązkowo powinna codziennie spożywać dobry preparat probiotyczny (ja polecam AC -ZYMES w ilości nawet… ile się wysypie na dłoń, a co najmniej 4 kapsułek codziennie na czczo). Zapobiega to przerostom drożdży w pochwie. Na nieszczęście wielu lekarzy zaniedbuje obowiązek poinformowania pacjentki, że antybiotyki potrafią zakłócać działanie doustnych środków antykoncepcyjnych, jeśli takowe zażywa  Na koniec, antybiotyki, jak każde inne leki mogą powodować powikłania w ciąży czy nawet zakłócić prawidłowy rozwój płodu!!! Niektóre z nich są przyczyną wad rozwojowych płodu lub poronień, szczególnie gdy kobieta przyjmowała je w pierwszym trymestrze ciąży. Antybiotyki z łatwością przedostają się do mleka matki! Karmiąca matka zażywająca antybiotyki może przekazać niemałą dawkę leku niemowlęciu przy piersi! Znając bogata listę skutków ubocznych działania antybiotyków możemy sobie tylko wyobrazić jakże zwielokrotnione działanie na niemowlę… aż strach pomyśleć!

Zdrowie nastolatków

Do najbardziej rozpowszechnionych dolegliwości okresu dojrzewania należy trądzik młodzieńczy. Dolegliwość ta jest coraz to bardziej powszechna, zwłaszcza w „cywilizowanych” krajach. Co robią lekarze? Najgorsze co mogą zrobić: przepisują pokaźne dawki antybiotyków, często przedłużając kuracje na całe lata! Jak pewnie zauważyliśmy dowody skuteczności leczenia antybiotykami nie wydają się zbyt przekonujące, mało tego.. coraz więcej lekarzy widzi zależność między masywnymi dawkami antybiotyków wchłanianymi przez młody organizm a pogorszeniem ogólnego stanu zdrowia młodzieży. Niejakie sukcesy w leczeniu trądziku odniesiono posługując się terapią obejmującą zmianę sposobu odżywiania i dostarczenie organizmowi niektórych składników odżywczych, które łagodzą stany zapalne  i zapobiegają powstawaniu nowych wykwitów. Tak jak w przypadku kobiet, ktokolwiek przyjmuje już dawkę antybiotyków obowiązkowo powinien spożywać cały czas preparaty probiotyczne! AC-ZYMES!!!!!!!!!! Najczęściej problemy z cerą u nastolatków mają podłoże hormonalne, pokarmowe albo nawet..kontaktowe! Stosowanie antybiotykoterapii nie tylko nie wyleczy ale i pogłębi problem!

reklama

KOBIETA

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl