6 Weidera efekty

6 Weidera efekty

ednym z bardziej znanych i zdecydowanie najbardziej popularnych (zwłaszcza dla amatorów) treningiem jest 6 Weidera. Efekty, o których się tyle mówi są jednak często uważane za mit. Czy na 6 Weidera rzeczywiście można wyrzeźbić mięśnie brzucha?

Każdy marzy o płaskim, umięśnionym brzuchu. Co więcej, każdy chce mieć go teraz, w tym momencie. Osoba, która zazwyczaj nie wstaje od telewizora nagle zdaje sobie sprawę z tego, że pragnie mieć idealną sylwetkę. Stąd rodzą się hasła często wpisywane do wyszukiwarek: płaski brzuch w dwa tygodnie czy jak zgubić brzuch w tydzień.

Mięśnie brzucha to nie kwestia tygodnia!

Jednak takie niezbyt przemyślane podejście nie jest zbyt dobre. Zazwyczaj osoby, które nigdy nie czytały niczego o treningu mięśni brzucha po tygodniu lub dwóch rezygnują lub okazuje się, że trening jest dla nich zbyt ciężki. O tym, kto zazwyczaj sięga po trening Weidera pisze wiele krytycznie nastawionych autorów. Możemy przeczytać o tym w artykule 6 Weidera Efekty – Ktokolwiek Widział, Ktokolwiek Wie? Rzeczywiście, do 6 Weidera podchodzą sami amatorzy i to niestety psuje reputację A6W. Jednak, z odpowiednim przygotowaniem, efekty tego szczególnego zestawu ćwiczeń mogą być naprawdę świetne.

Jak więc wykonywać odpowiednio 6 Weidera? Efekty będą widoczne przede wszystkim, gdy wcześniej przejdziemy odpowiedni trening wytrzymałościowy. Nie siadajmy do robienia naprawdę wymagającego treningu brzucha, jeśli nigdy nie dbaliśmy o kondycję całego ciała. Takie działanie może bowiem obciążyć kręgosłup.

Drugą, równie ważną sprawą jest systematyczność i odpowiednie wykonywanie ćwiczeń. Jednym z najważniejszych wymagań w 6 Weidera jest wytrzymanie dwóch sekund w chwili największego napięcia mięśni. Osoby zaczynające swoją przygodę z ćwiczeniami często ignorują fakt, że nie liczy się ilość, a jakość. Ćwiczenia, których zrobimy 5 serii po 30 powtórzeń nie dadzą kompletnie nic, jeśli będą wykonywane błędnie, a szczególnie, gdy nie będą nas męczyły. Często od początkujących słyszy się beztroskie „proste te ćwiczenia!”, ale prawda jest taka, że trening siłowy nie powinien być prosty- powinien nas zmęczyć. Niestety w tej dziedzinie nic nie przychodzi bez wysiłku.

Rada jest więc jednoznaczna: Jeśli jesteś początkujący i zamierzasz sprawdzić skuteczność A6W, dowiedz się jak odpowiednio technicznie wykonywać ćwiczenia, a także przed rozpoczęciem treningu popracuj nad innymi partiami - zwłaszcza prostownikami pleców, a także wykonuj trening ogólnorozwojowy.

Poprawnie wykonana 6 Weidera, efekty nadal się nie pojawiają?

Jedną z przyczyn, przez które nie dostrzegamy żadnych efektów lub są one minimalne, jest nieodpowiednia dieta. Wielu ludziom wydaje się, że schudną przez trening siłowy. Nawet trening aerobowy sam w sobie nie sprawi, że schudniemy, jeśli nie zmienimy diety. Tymczasem dla osób z nadwagą sama zmiana nawyków żywieniowych może doprowadzić do znacznego spadku wagi.

Z jednej strony trening skutkuje zwiększeniem wydatków energetycznych, ale bardzo często jest to jednoznaczne ze zwiększonym apetytem i jeśli osoba trenująca nie zwraca uwagi na dietę, bardzo szybko może okazać się, że bilans kaloryczny nie jest ujemny. Tak jak w przypadku innych ćwiczeń, dla 6 Weidera efekty będą widoczne, jeśli naszych mięśni nie będzie przykrywać tłuszcz wynikający ze złej diety.

reklama

KOBIETA

www.klubodchudzania.pl www.antykoncepcja.net www.astmaoskrzelowa.pl